lördag 23 maj 2009

Döden, döden, döden, döden.

När jag kom ut nu på morgonen för att öppna till hönsen, så var dörren redan öppen och fem av åtta kycklingar borta.

Vi tappade massor till mården i vintras och nu har vi bara två höns och en tupp kvar, kycklingarna skulle bli de nya värphönsen, de tre som finns kvar är säkert tuppar bara för det
Vi kommer snart att få börja köpa ägg på konsum.

Kan det inte få vara lätt att ha djur ibland, kanske bara ett par månader så att man hinner återhämta sig istället för att bli så J##la trött på det

Dessutom är ena geten fortfarande sjuk, alla födelsedagspengarna har gått till getvård och då är inte ens veterinärräkningen betald ännu, killingarna måste flaskmatas och det är dom inte vana vid, så det går ju halvbra.

Två timmar senare så var geten död

Vissa dagar är så jävla svåra att handskas med, när man dessutom måste ta hand om det praktiska runtomkring är det inte helt enkelt att vara stark.

Suck, det är ingen bra dag att vara Jon.

Jag vill ha semester.
Tre veckor utan att behöva ta så mycket ansvar, och ha råd att köpa någonting till mig själv, vad fan som helst. Sist jag köpte någonting till mig själv som inte var mjällschampo var i september, ett par arbetsbyxor för tvåhundra kronor.
Jag fick tre tusen kronor i present när jag fyllde trettio första maj, ville egentligen köpa en bandsåg, men de gick i princip oavkortat till getmedecin och vård, sen klarar hon sig ändå inte. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar