onsdag 22 april 2009

Keep on rockin' in the free world

När jag var på en middag I slutet av förra året, närmare bestämt I mellandagarna, skämde jag ut mig.

Jag blev väldigt berusad och började debattera aggressivt om någonting som betyder väldigt mycket för mig, om övervakningssamhället, fildelningen och de nya repressiva lagstiftningarna.

Jag gjorde ett mycket gott arbete av att få både mig själv och frågorna att framstå i ganska dålig dager, det har snart gått ett halvår och jag skäms fortfarande.
Jag har inte druckit någon alkohol alls sedan den kvällen, det slog mig hårt att jag kunde göra åtlöje av mig själv och frågorna som jag håller som viktiga inför människor som jag tycker om och respekterar.

Under den tiden som har gått har jag funderat en hel del.
Jag har funderat på hur jag egentligen vill formulera mig, jag har funderat på vad som är viktigast i hela världen.


Den här bloggen är resultatet av de funderingarna.
Jag kommer att skriva om frihet, godhet och moral. Förmodligen innebär det i förlängningen att jag kommer att skriva om politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar